jueves, 9 de octubre de 2014

AU REVOIR, MARIE

Avui toca explicar la segona activitat que vam fer aquest curs. És una activitat relacionada amb la Revolució Francesa. L'activitat tractava de llegir una obra teatral anomenada "Au revoir, Marie". Dins d'aquesta obra, que estava ambientada amb l'ambient de la Revolució Francesa, sortien molts conceptes relacionats indirectament. Llavors el nostre treball es dividia en actes. Poc a poc anàvem llegint l'obra teatral, i quan acabàvem de llegir un acte, llavors escrivíem totes les expressions que havíem relacionat amb conceptes de la Revolució Francesa.

La obra teatral, tractava de dos nens que estaven en una classe d'història, i la seva professora els hi explicava la Revolució Francesa. En aquella classe, els dos nens es van adormir, i es van endinsar en un somni. Aquell somni els va transportar en l'època de la Revolució Francesa. Al principi, els dos amics no sabien ben bé on estaven, però al veure la societat, la situació de vida i el clima que és vivia en aquella època van deduir que havien estat transportats fins a la Revolució Francesa. Durant tota la obra teatral els i passa moltes aventures i força divertides. Des de conèixer als il·lustrats fins a entrar dins el castell amb Maria Antonieta. Tot un seguit d'aventures en un viatge d'un somni d'una classe d'història. I jo personalment, no hos explicaré el final, perquè hos convido a tots a llegir aquesta petita obra teatral.

Per mi alguns dels conceptes més importants que ressaltaria sobre l'obra teatral relacionats amb les característiques de la Revolució Francesa són els següents:
- La societat estructurada amb 3 estaments (noblesa, clergat i poble).
- Els alts impostos.
- Els privilegis de la noblesa (la vestimenta).
- Agricultura de subsistència.
- Lleis molt injustes, apugen els impostos als pagesos. 
- Mitjans rudimentaris. 
- Diferents tipologies de religions. Totes creuen en Déu. 
- Societat dominada per supersticions.
- Apareixen els il·lustrats, pensadors, filòsofs i l'enciclopèdia. També el raonament.
- Es dedueix que en un estat cal que uns escrivint les lleis, que les executin i el pobles les dicti (separació de poders).
- 1781, situació econòmica dolenta, la cort a Versalles es gastava molts diners (Maria Antonieta). 
- Apareix la burgesia, molt rica però sense poder.
- França estava en una situació de pobresa (males collites, hi havia gana). 
- La societat decideixen viure plegats.
- Avisos a la Bastilla, surt la idea que els nobles tenen de pagar impostos. Es convoquen els estaments (nobles, burgesia i poble) a l'assemblea Nacional. Cau l'Antic Règim, i tot el poble demana Revolució.

Fins a qui he comentat els conceptes que jo he trobat que tenien més importància. Tot i que al text n'hi havia moltíssims, he fet una petita tria. Aquesta activitat la podria valorar de dos punts de vista. Un punt bastant positiu és que es una forma força divertida de treballar per exemple la Revolució Francesa, ja que nosaltres a classe, cada persona feia un personatge i era molt entretingut. Però també tot s'ha de dir, que costava bastant fer aquesta activitat, ja que tens de tenir els conceptes força clars, per poder relacionar-ho correctament, ja que hi havia expressions relacionades indirectament. 


Ja per acabar, volia fer un petit incís, ja que en les dues activitats que portem fins ara, podeu veure que no fem activitats d'explicar teoria. A mi realment m'agrada bastant, si que per fer aquest tipus d'activitats tens de tindre una base força assolida, però fent aquests exercicis treballes d'una forma entretinguda i divertida, i aprens a comentar-ho tot amb les teves paraules i entendre-ho molt bé. Fins aquí acaba la meva opinió. 

GVG.

No hay comentarios:

Publicar un comentario